Anak Perlu Di marah Sebagai Cara Mendidik?

Anak Perlu Di marah Sebagai Cara Mendidik?


Pencarian Saya Berakhir…

“Pertamanya, sebab mengapa saya membeli e-book ini adalah kerana saya seorang yang concern mengenai perbezaan cara antara saya and keluarga mertua. Cara mendidik and pandangan mereka bagaimana hendak melatih anak, amount of attention given, and most importantly isu cara anak saya dimarahi oleh keluarga mertua ni memang isu besar yang selalu bermain dalam fikiran saya setiap kali berlaku. Jadi, saya beli buku puan untuk mendapatkan second and external opinion dari early childhood specialist.

Saya sedang mengambil PhD semasa anak saya dilahirkan. Untuk menjaganya sepenuhnya, sebab saya rasakan belaian kasih sayang ibu and bapa penting untuk 6 tahun pertama, saya put on hold PhD saya.

Justeru, kami telah membuat pilihan. Dan dengan anak sentiasa berada di sisi, saya tumpukan perhatian dan masa tanpa berbelah bagi. Pelahan-lahan saya terapkan cara didikan saya dan suami yang sejajar dengan e-book puan kepada mereka. Sedikit sebanyak, dengan menggunakan terms-terms dalam buku ebook ni, kami jadikan reference bila memberi penjelasan mengapa kami mendidik anak kami begitu. Bagaimana cara terbaik menegur anak kami, kerana anak kami begini, begini. Gunakan teknik sandwich seperti dalam buku misalnya. Umur budak baru setahun lebih, jangan anggap dia faham apa kita kata. Tanya, explain, puji, tepuk tangan, bagi semangat untuk bentuk dia. Alhamdulillah, ada juga perubahan cara mereka menegur anak.

Kami juga jenis yang sentiasa buat reserach bila terdapat persoalan tertentu mengenai anak. Oleh itu, we would like to thank you for coming up with this e-book. It helps in many ways. Bukan sahaja cara kita mendidik anak tetapi cara kita mendidik diri dan juga cara menangani orang lain dengan anak kita. Bagus untuk emosi dan rohani. Good job Puan. Harap agar Puan boleh menulis topik topik lain juga di masa akan datang. But for a start, this is a must have book.”

Regards,

Puan Sabrina (nama samaran)
*dibenarkan dikongsi oleh Puan ini

REFLEKSI SAYA:

  1. Alhamdulillah, ia bukan asing lagi bab berfikir dan mencari kaedah terbaik, selain cara kebiasaan kita dahulu – marah-marah anak sebagai cara didik pertama sekali (ia kelihatan cepat kesannya namun kesannya dalam badan seseorang juga long term and permanent effect).
  2. Saya mudahkan dalam Ebook ini, PUNCA kita cepat marah pada anak, dan ia juga merupakan punca anak jadi mudah marah kepada kita juga. Betapa reciprocal ini membuatkan : ya, anak kita akan jadi sama macam kita, gaya sama (Cuma cilik sahaja, kita ni orang besar) dan mereka jadi ibubapa yang sama macam turun temurun kita (jika keturunan kita negatif dan cepat marah lah kan).
  3. Saya mudahkan lagi, dengan terus memberi apakah cara alternatif lain dari kebiasaan itu – jadi terus buat sahaja. Ia dari pengalaman saya sendiri dalam mencari ilmu parenting, pembacaan, dan terapi yang saya lakukan dari 12 tahun pengalaman sebagai kaunselor kanak-kanak, remaja dan keibubapaan dalam bidang mental heatlh.

Jika tuan / puan berminat dengan ebook ini, boleh terus ke link di bawah untuk dapatkan ebook pada harga istimewa.

>>> Nak Ebook Pada Harga Istimewa <<< 

Maznah Ibrahim


Leave a Reply